Om du vill ha möjlighet att leverera varor och tjänster till Göteborgs Stad och andra upphandlande myndigheter i regionen, måste ditt företag vara med och lämna anbud i upphandlingar.
Göteborgs Stads anbudsguide för företagare
Det här är guiden för dig som vill leverera varor och tjänster och vill veta mer om hur det går till. Följ med oss steg för steg så blir det enklare att lämna anbud i en upphandling. Guiden är framtagen av Göteborgs Stad.
Göteborgs Stads anbudsguide för företagare
Upphandling och inköp i Göteborgs Stad
Göteborgs Stad köper in varor och tjänster för drygt 29 miljarder kronor av cirka 14 000 leverantörer varje år. Här hittar du information om hur Göteborgs Stad arbetar med inköp, hur du blir leverantör och vad du som redan är leverantör behöver tänka på.
Upphandling och inköp i Göteborgs Stad
Bevaka upphandlingar
Om du vill ha koll på affärsmöjligheter kan du prenumerera på en annonsbevakningstjänst såsom:
E-avrop
Kommersannons
Pabliq
Opic
Tendium
Lämna anbud på upphandlingar
För att ha möjlighet att lämna anbud på upphandlingar måste du registrera ett användarkonto till det upphandlingsverktyg den upphandlande myndigheten använder. Se till att registrera användarkontot i god tid före anbudsinlämning.
När du har gjort detta får du tillgång till upphandlingsdokumentet som beskriver i detalj vad som ska upphandlas och vilka krav som ställs på det företag som vill leverera varan eller tjänsten.